בונים חוסן קהילתי במודיעין עם כנס עירוני ייחודי תחת הכותרת – "חוסן קהילתי", אשר מהווה יריית הפתיחה לתכנית עירונית, ראשונה מסוגה בארץ.

בכנס השתתפו יותר מ-160 צוותי ניהול בתי ספר של שכבות ה'-ח', מדריכי מוגנות ונציגי הנהגות ההורים מכל בית ספר בעיר.

מדובר בתכנית עירונית בהובלת ביטחון קהילתי, מנהל החינוך, משרד החינוך והנהגת הורים עירונית, אשר שמה לה למטרה לחזק את החוסן של בני הנוער, ההורים והקהילה באמצעות תכנים חינוכיים ופעילויות שונות, במיוחד בימים אלה של חוסר יציבות.

מרגש היה לראות את ההירתמות של כל בתי הספר בעיר: יסודי ועל יסודי, ממלכתי ודתי, להשתתף בתכנית ולהוביל את תלמידי ותלמידות שכבות ה' עד ח' לתהליך משותף. במהלך הכנס ניתנה הרצאה מטלטלת של ריעות ואיתי לב תושבי העיר, במהלכה חשפו את סיפור חייהם האישי וההתמודדות שלהם, כזוג וכמשפחה עם משברים וחיזוק החוסן האישי.

לאחר מכן התכנסו הצוותים לשולחנות עגולים בהנחיית היועצות של בה"ס בהם נעשתה חשיבה יצירתית בסוגיית החוסן הקהילתי, מהו בכלל חוסן קהילתי- היכולת של הקהילה לנקוט פעולה מכוונת ולהגיב ביעילות גם כשהשגרה לא יציבה.

התקיימה חשיבה משותפת על פרויקט עירוני שיעשה בתוך בתי הספר ויוצג במרחב הציבורי בעיר במהלך חודש מאי, במסגרתו נציגי התלמידים וההורים יציגו ויספרו על הפעילות שהייתה בבית הספר, לכלל תושבי העיר.

חוסן קהילתי במודיעין
חוסן קהילתי במודיעין צילום דוברות העירייה