בעיר מודיעין יפעלו בסך הכל 6 כיתות כוננות, כיתת כוננות עירונית, כיתת כוננות של פיקוד העורף "בני המקום" וארבע כיתות כוננות של משטרת מודיעין בשיתוף העירייה. על פי תוכנית העבודה, לכל כיתת כוננות יהיה תפקיד וגזרה.

מפרוץ המלחמה, פעל ראש העיר, חיים ביבס, להקמת כוח כוננות עירוני, במטרה לעבות באופן מהיר ומשמעותי את מערך הביטחון בעיר. בהתאם להנחייתו ערך אגף הביטחון והחירום גיוס נרחב של תושבים, יוצאי יחידות קרביות, להקמת המשמר העירוני.

כיתת הכוננות הראשונה של העיר יצאה לדרך מספר ימים לאחר שפרצה המלחמה ונכון להיום העירייה ממשיכה להגדיל את מערך האבטחה העירוני על ידי הקמת כיתות כוננות נוספות המורכבות מיוצאי יחידות קרביות שעוברים אימוני הכשרה.

בעירייה עדכנו השבוע, כי על פי התכנון יוקמו בעיר בסך הכל 6 כיתות כוננות, כיתת כוננות עירונית, כיתת כוננות של פיקוד העורף "בני המקום" וארבע כיתות כוננות של משטרת מודיעין בשיתוף העירייה. על פי תוכנית העבודה, לכל כיתת כוננות יהיה תפקיד וגזרה.

נכון להיום הוכשרו ארבע כיתות כוננות: כיתת הכוננות "בני המקום", כיתת הכוננות של העירייה ושתי כיתות כוננות של משטרת מודיעין, כאשר החדשה מבניהן נפתחה בתחילת השבוע והיא מכילה 20 מתנדבים, תושבי מכבים ורעות. גזרת כיתת הכוננות הזו תהיה אזור מכבים ורעות וזאת במטרה לחזק את מעגל האבטחה באזור זה, הקרוב לגדר ההפרדה, כך שהכיתה תסייע לכוחות צה"ל באזור תוואי הגדר וכן, בסיורים והגברת נוכחות במכבים.

חשוב לציין, כי באזור גדר ההפרדה פועל תקופה ארוכה גדוד מילואים של חטיבת כפיר, שלו היכרות גבוהה ואיכותית עם האזור והוא מהווה נדבך מרכזי בשמירה על הגדר. כמו כן, הותקנו אמצעים טכנולוגיים המחוברים למוקד הביטחון הרואה של העירייה המסייעים רבות לאבטחת האזור.

בימים אלה נשלמות ההכנות לקראת הקמת כיתת הכוננות החמישית במספר ולאחריה יחלו בהקמת הכיתה השישית.
עם כניסתה של הכיתה השישית לפעילות (כבר בשבועות הקרובים) מערך האבטחה העירוני יכיל כ-150 חברי כיתות חמושים שיגבירו משמעותית את מעגלי האבטחה.

העיר תחולק למרחבים לפיהן יפעלו כיתות הכוננות:
1. סיירי הביטחון וכיתת כוננות עירונית יתנו מענה לכלל העיר, לשכונות הפרחים, הנחלים ומע"ר. הכיתה קיימת ומורחבת בימים אלו.
2. כיתת כוננות "בני המקום" במסגרת פקע"ר שתיתן מענה במחסומים ומשימות שוטפות של הביטחון. הכיתה קיימת ומונה 42 חברים.
3. כיתת כוננות של משטרת מודיעין בשיתוף העירייה שתיתן מענה לשכונות הכרמים, הנביאים, המגינים ואבני חן. הכיתה קיימת.
4. כיתת כוננות של משטרת מודיעין בשיתוף העירייה שתיתן מענה לשכונות מכבים ורעות. הכיתה קיימת.
5. כיתת כוננות של משטרת מודיעין בשיתוף העירייה שתיתן מענה לשכונות לשכונת מורשת, נופים וציפורים. הכיתה בהקמה.
6. כיתת כוננות של משטרת מודיעין בשיתוף העירייה שתיתן מענה לשכונות שבטים, מוריה ומשואה. הכיתה בהקמה.

כזכור ביום שני, 16.10.,23 החלה לפעול כיתת הכוננות הראשונה השייכת לפיקוד העורף וכפופה למנהל אגף הביטחון והחירום. את הכיתה מאיישים תושבים, יוצאי יחידות קרביות, אשר גויסו, עברו הכשרה, קיבלו את הנשקים וכבר החלו בביצוע המשימות עירוניות.

תושבים המעוניינים להצטרף לכיתות הכוננות מוזמנים לפנות במייל
hagit_a@modiin.muni.il או בטלפון 08-9394608.

כיתות כוננות במודיעין
כיתות כוננות במודיעין צילום דוברות העירייה