בהמשך לפניות העירייה לצבא על מפגעי הריח הקשים באזור המרכז, הנובעים משריפה בלתי מבוקרת של פסולת, עידכן המינהל האזרחי, כי כוחות הצבא נכנסו לשטחים בהם בוצעה שריפת הפסולת, יחד עם עשרות כלי עבודה שהחלו לטפל במוקדי השריפה. עוד נמסר מהמינהל, כי בהמשך לפעולות הצבא, מפגע הריח צפוי להיפסק בימים הקרובים.

כזכור, העירייה פנתה מספר פעמים בדחיפות למפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ולראש המינהל האזרחי, תא"ל פארס עטילה כאשר לכל פניות אלה היו מכותבים שר הביטחון, יואב גלנט והשר הממונה על המינהל האזרחי, בצלאל סמוטריץ', בדרישה לפעול מידית להפסקת שריפת הפסולת בכפרים, כידוע, מדובר בריחות שריפה שמקורם בשטחי הרשות הפלסטינית והם משפיעים על כל האזור בין ראש העין לגוש דן, לרבות מודיעין מכבים רעות.

ראש העיר, חיים ביבס, הוסיף ושלח שלח מכתב דחוף בנושא לראש הממשלה, לשר הביטחון ולשרה להגנת הסביבה ובו כתב, כי מפגע זה הוא "אירוע טרור לכל דבר ועניין – טרור סביבתי שהולך ומתגבר" ודרש מכוחות הביטחון להיכנס לתוך השטחים עם כלים מתאמים ולטפל ביד קשה ובלתי מתפשרת כנגד כל מי שאחראי למפגע."

בין היתר נכתב, כי "תושבי העיר, הסמוכה לקו התפר, סובלים באופן משמעותי וחמור במיוחד מאירועי זיהום אוויר שנגרם כתוצאה מהפעלת משרפות בלתי חוקיות על ידי גורמים שונים בשטחי B…. אני פונה אליכם לטפל במפגע האקולוגי המסוכן בדחיפות וביתר שאת בתקופה זו, עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל."

במקביל למכתבים אלה העירייה מעבירה דיווחים יומיומיים רבים שמדווחת העירייה לפיקוד מרכז והמינהל האזרחי עם תמונות ועדויות על השריפות המתרחשות בשטחי יו"ש.

מהעירייה נמסר כי בהתאם להתפתחויות העירייה תעקוב אחרי התפתחויות וטיפול בנושא ותעדכן בהתאם.

שריפות באזור מודיעין
שריפות באזור מודיעין צילום דוברות העירייה