ד"ר כוכב אלקיים לוי ממודיעין זכתה בפרס ישראל בקטגוריית "תקומה וגבורה" בזכות פועלה בזירה הבינלאומית להכרה בפשעי האלימות המינית של החמאס כפשעים נגד האנושות. אלקיים לוי:"מודה על הזכות שניתנה לי להלחם למען זכויות של נשים, ילדים והמשפחות שנפגעו".

ד"ר עו"ד כוכב אלקיים לוי, תושבת מודיעין בת 40 ואם לארבעה זכתה בפרס ישראל. זאת לאחר שהקימה מיד לאחר אירועי ה07.10 נציבות אזרחית לעניין האלימות מינית שביצעו פושעי החמאס בנשים ובילדים.  צוות הנציבות כולל משפטניות, קרימינולוגיות וחוקרות ופועל לאיסוף עדויות וחומרי תיעוד מיום הטבח לטובת הרכבת מאגר של עדויות לפשעים נגד נשים וילדים.

לאחר קבלת ההודעה על הזכייה משר החינוך, יואב קיש כתבה כוכב:"פרס ישראל. אין לי מילים. מלבד תודה. תודה על הזכות שנפלה בחלקי לתת קול לקורבנות שהושתקו ואלו שקולן לא נשמע".

"מודה על הזכות שניתנה לי להלחם למען זכויות של נשים, ילדים והמשפחות שנפגעו ונגד ההכחשה הקשה והאנטישמיות הגואה מאז השביעי באוקטובראני מודה גם מקרב לב לוועדת הפרס ולשר החינוך על שבחרו בי ולכל מי שלצידי בדרך הזו.נמשיך להלחם ולהיאבק על האמת" הוסיפה אלקיים לוי.

ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, ברך את אלקיים לוי ואמר:"גאווה לעיר. ד״ר אלקיים לוי, תושבת העיר, חיברה את דו"ח הזוועות שחשף לעולם את העדויות הקשות על פשעי המין של מחבלי החמאס במטרה לקבל הכרה בינ"ל למעשים שבוצעו כפשעים נגד האנושות. כוכב, שהיתה חלק מהנהגת ההורים העירונית כאשר כיהנה בתפקיד יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר יח"ד, מהווה השראה לכולנו במאבק ההירואי שלה למען הצדק".

תכירו את כוכב אלקיים-לוי

אלקיים לוי נולדה וגדלה למשפחה דתית בת 7 נפשות בלוד (היא אחייניתו של איש התקשורת, יעקב ברדוגו) ועוסקת בחקר משפט בינלואמי. תחום בו עשתה גם דוקטורט. במקביל מרצה אלקיים לוי באוניברסיטת רייכמן ובמכון ליחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית ומייסדת מכון דבורה ללימודי מגדר וקיימות.

בצבא היא שירתה ביחידת דובר צה"ל, למדה באוניברסיטת בר אילן והתמחתה במחלקת הבג"צים של הפרקליטות. ב2014 היא יצאה לחמש שנים בארצות הברית שם עשתה דוקטורט באוניברסיטת פנסילבני וחזרה לארץ ב2019. אלקיים לוי פעילה גם בתנועת "בונות אלטרנטיבה".

כוכב אלקיים
כוכב אלקיים צילום עצמי מדף הפייסבוק