מבזק חדשות
בית » חדשות » פאשלת הכיכר
פאשלת הכיכר
כיכר התחבורה המרכזי. סחבת חסרת תקדים

פאשלת הכיכר

למרות איחור של שנים העבודות בכיכר התחבורה המרכזית של מודיעין עדיין לא הושלמו. גם פרסום הודעת סרק חפוזה של העירייה על פתיחת הכיכר לפני מספר חודשים לא קידמה את הנושא, ועתה העירייה נמנעת מלהשיב על שאלותינו בדבר האחריות לביזיון המתמשך הגדול ביותר בתולדות העיר ואף לא מתחייבת על לוח זמנים

לתושבי מודיעין החולפים כמעט מדי יום בכיכר הבלתי גמורה של התחבורה המרכזית לא נותר אלא לגחך קמעה לנוכח פרויקט הבינוי האיטי ביותר בתולדות המדינה – כיכר המע"ר, כביש השיקוע ותחנת האוטובוסים המרכזית של העיר הנבנים מזה למעלה משש שנים בשדרות החשמונאים בעיר.

מה שהחל בהרמת גבה של התושבים לנוכח האיחורים בבנייה הפך לבדיחה עצובה ולאי עמידה בלוח זמנים המתמשך ביותר בתולדות הבנייה בעיר בפרט וככל הנראה במדינת ישראל בכלל.

לפני כחצי שנה הגיעה לשיאה "שרשרת הפאשלות" וחוסר התיאום בין העירייה ומשרד השיכון כאשר גורם בכיר במשרד השיכון הטעה את עיריית מודיעין וזו הפיצה הודעה חפוזה ומופרכת שציינה את סיום העבודות ואת פתיחת הכיכר וכביש השיקוע שמתחתיו, אך בפועל בשטח לא אירע דבר. "חדשות מודיעין" היה אז העיתון היחידי בעיר שלא נפל בפח ולא פרסם את הודעת הסרק. מקור מהימן ביותר במשרד השיכון עדכן אותנו בזמן אמת כי הדברים אינם נכונים ואין להם אחיזה במציאות וכי בפועל העבודות יימשכו עוד חודשים רבים וארוכים.

להפצת המידע השגוי של העירייה קדמו מספר הערכות שהתגלו כחסרות בסיס – כך בסוף שנת 2013 השיב דובר משרד הבינוי והשיכון לשאלתנו בדבר סיום העבודות כי "המועד המשוער לסיום מוחלט וסופי של הפרויקט שבאחריות משרד הבינוי והשיכון הינו חודש מאי 2014".

זאת ועוד, בדיקת הערכות קודמות בעירייה מחזקות את הרגשת הביזיון והפאשלה סביב הפרויקט: בראיון חג (פסח 2012) ב"חדשות מודיעין" התייחס ראש העיר חיים ביבס לנושא לוח הזמנים הצפוי: "בעוד כחודש וחצי יסתיים השיקוע אבל זה לא אומר שניתן יהיה לפתוח אותו לתחבורה. ניתן יהיה לעשות זאת רק כאשר יסיימו את כל העבודה בכיכר. השלמת המעגל יצא למכרז והתחילו בו העבודות רק לפני חודש ומשהו וזה יסתיים לקראת סוף 2013 וזה אומר השלמת כל מעגל התנועה, חיבור השיקוע לשדרות החשמונאים בחלק העליון, חיפויי האבן והקמת הגשר הנופי, והשלמת התחנה המרכזית במפלס התחבורה התחתון".

ואם לא די בכך להמחשת הסחבת המתמשכת נציין עוד כי במסמך שליווה סיור פרויקטים לעיתונאים שהתקיים ב- 22 בנובמבר 2009 נכתב בין היתר: "בימים אלה מבוצעות עבודות הקמת הגשר הדרומי של הכיכר, כאשר התנועה כיום עוברת על הקטע הצפוני בלבד. עם השלמת מעגל הכיכר, התנועה בו תהפוך לחד-סטרית בשלושה נתיבים. בתוך כיכר התחבורה ייבנו מסופים לתחבורה ציבורית עירונית ובין-עירונית עם חיבור ישיר לרכבת ולקניון. השלמת הפרויקט צפויה להיות בעוד כשנתיים".

בניסיון להביא לקוראינו מידע חדש ועדכני בנושא פנינו השבוע שוב לדוברות העירייה ושאלנו:

  1. מי הגורם האחראי המעכב את סיום העבודה בכיכר?
  2. מהן הסיבות העיקריות לאי סיום העבודות? (כספיות, כוח אדם, תוכניות, וכדומה)
  3. מה תפקידה של העירייה בפרויקט? (פיקוח, ליווי, ביצוע?)
  4. האם יש תאריך לפתיחת כביש השיקוע?
  5. האם יש תאריך לפתיחת כביש ההשלמה העליון שיאפשר תנועה סיבובית של 360 מעלות סביב הכיכר?

לצערנו, לא קיבלנו התייחסות ישירה לשאלותינו והדובר הסתפק בתגובה הבאה: "העבודות להקמת הכיכר והשיקוע מסתיימות בימים אלה. בתום העבודות תקיים העירייה מול הגורמים המבצעים הכנות לקראת פתיחת הכביש לרבות בדיקות בטיחות, הכשרת רמזורים ואישורים נוספים כנדרש. עם תום כל הבדיקות וקבלת כל האישורים ייפתח הכביש כנדרש".

להערכתנו, "הבדיקות והאישורים" יימשכו ככל הנראה עוד מספר חודשים. מתי בדיוק יסתיים הפרויקט השערורייתי הזה? רק לאלוהים פתרונים. אך דבר אחד לכאורה כבר מובטח – בספר השיאים של גינס יהיה מקום מכובד להשתלשלות העניינים בכיכר המע"ר של מודיעין.

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם.שדות חובה *

*